پچ پنل آنلود Medicom 24Port
اتصال نقاط انتهایی کابل شبکه با تجهیزات
نمایش این محصول
راهحلهای چند ابری برای استارتآپها و کسبوکارها مزایای زیادی به همراه دارد، بهطوری که سرمایهگذاری روی این فناوری در بلندمدت هزینههای جاری را کاهش میدهد و اجازه میدهد خدمات کارآمدتری به مشتریان ارائه کنید. بهکارگیری یک استراتژی چندابری به شما این امکان را میدهد تا در صورت اجرای صحیح هزینههایی که صرف نگهداری و مدیریت از سختافزارهای فعلی میکردید را صرف بهبود کیفیت خدمات کنید. نظرسنجی اخیر گارتنر نشان داد، ۸۱% افرادی که از خدمات ابر عمومی استفاده کردهاند بهطور همزمان با دو یا چند ارائهدهنده خدمات ابری در تعامل بودهاند. گارتنر پیشبینی کرده که طی دو سال آینده میزبانی اپلیکیشنهای تجاری، خدمات کاربردی و بارهای کاری روی بسترهای ابری با رشد دو برابری همراه است. به عبارت دقیقتر، برخی از برنامههای کاربردی که به شکل سنتی و ایستا روی کامپیوترهای شخصی کاربران نصب میشوند، روی بسترهای ابری میزبانی میشوند. شرکتها برای آنکه بتوانند از مزایای استراتژیهای چند ابری بهرهمندی شوند، به یک برنامه راهبردی دقیق نیاز دارند.
در مورد کسب و کارهای نوپا، اتخاذ یک استراتژی چند ابری از همان روز نخست میتواند یک مزیت باشد. اگر در مرحله آزمون و خطا هستید یا تازه قصد طراحی زیرساختهای خود را دارید استفاده همزمان از چند محیط ابری میتواند به شما در توسعه سریعتر و بهکارگیری ابزارهای پیشرفتهتر کمک کند. با دسترسی همزمان به چند ابر میتوانید از بهترین قابلیتهای ارائه شده توسط هر یک از خدماتدهندگان استفاده کنید و برای دستیابی به بهترین نتیجه آنها را با یکدیگر ترکیب کنید. علاوه بر این، دسترسی به بیش از یک ابر این امکان را فراهم میکند تا در صورت بروز مشکل برای یک ارائهدهنده، بتوانید از قابلیتهای مشابه ارائه شده توسط ارائهدهندگان دیگر استفاده کنید. مایکل واریلو، تحلیلگر گارتنر معتقد است بیشتر سازمانها برای آنکه محدود به خدمات و ضوابط یک فروشنده نباشند یا برای دستیابی به بهترین راهحلهای موجود به سراغ استراتژیهای چندابری میروند. علاوه بر این، انتخاب محیطهای چندابری سطح امنیت و امکان بازیابی در شرایط بحرانی را افزایش میدهد و امکان استقرار راحتتر برخی دادهها و اپلیکیشنها را فراهم میکند. زمانیکه برنامههای کاربردی را روی سرویسهای ارائه شده توسط خدماتدهندگان مختلف مستقر میکنید، این اطمینان خاطر را به دست میآورید که اگر حملهای به یکباره اتفاق افتاد، فعالیتهای کسبوکارتان متوقف نمیشود، زیرا همواره نسخه دیگری آماده ارائه خدمات است. به بیان سادهتر، افزونگی که برای آن سرمایهگذاری کردهاید، از منافع شما محافظت میکند و باعث نمیشود اعتماد مشتریان به خدمات شما از بین برود. علاوه بر این، متکی بودن به تنها یک خدماتدهنده ابری مشکلات مختلفی به همراه دارد که از دست رفتن دادهها یا عدم دسترسی به یک سرویس کاربردی به دلیل قطعی برق در زیرساختهای ارتباطی شرکت ارائهدهنده خدمات از جمله این موارد است. راهحلهای چند ابری انعطافپذیری خوبی در اختیار کسبوکارها قرار میدهند تا زیرساختها و کانالهای ارتباطی کارآمدتری را پیادهسازی کنند.
ابر را درست انتخاب کنید
معماریهای مبتنی بر راهحلهای چندابری میتوانند به لحاظ سطح دسترسی، انعطافپذیری و صرفهجویی در هزینهها مزایای زیادی برای کسبوکارها به همراه داشته باشند، با اینحال برای انتخاب یک خدماتدهنده درست باید ارزیابی جامعی انجام دهید. خوشبختانه، تمام فروشندگان ابر بزرگ و معروف داخلی یا خارجی امکان استفاده آزمایشی رایگان از خدمات خود را ارائه میکنند، بنابراین میتوانید بررسی کنید که کدام یک از آنها متناسب با نیازهای شما است و این امکان فراهم است که سرویسهای چند ارائهدهنده را به گونهای با یکدیگر ترکیب کنید تا به نیازهای کسبوکارتان پاسخ دهند. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که در زمان آزمایش این امکان فراهم است تا دادهها و کدهای خود را به راحتی جابجا کنید. به بیان سادهتر، خدماتدهندگان، گزینههای هوشمند و خودکاری برای انتقال دادهها و کدها ارائه کردهاند؛ گاه مجبور هستید به شکل دستی اینکار را انجام دهید. همچنین لازم به یادآوری است که هر خدماتدهنده ابری نقاط قوت خاص خود را دارد و بهترین گزینه یک شرکت لزوما بهترین انتخاب برای شما نیست. بهطور مثال، اگر استارتآپ شما به اجرای برنامههای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین متکی است، باید به سراغ زیرساختهای متنبازی نظیر Google Cloud’s AI بروید. خدماتدهندگان بزرگ ابری از معماری شبکه توزیع محتوا استفاده میکنند تا کاربران بتوانند با سرعت بیشتری به خدمات و محتوای موردنیاز دسترسی پیدا کنند. اگر به یک شبکه بینالمللی از مراکز داده با کمترین زمان تاخیر و ایمن نیاز دارید تا برخی برنامههای کاربردی خود را برای مناطق خاص جغرافیایی ارائه کنید باید به سراغ راهحلهای جامعی نظیر AWS بروید. همچنین ممکن است نیاز باشد تا اپلیکیشنهای ابر شما بهطور یکپارچه با انواع مختلفی از ابزارهای مایکروسافت که از قبل استفاده میکردید تعامل داشته باشند، در اینگونه موارد باید به سراغ مایکروسافت اژور بروید. برای اطمینان از ثمربخش بودن سرمایهگذاری خود در استراتژیهای چندابری باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. طبق مطالعات انجام شده توسط موسسه Spiceworks، حداکثر میزان بهروز بودن به AWS تعلق دارد، آژور در زمینه سازگاری پیشتاز است و گوگل کلاود بهترین گزینههای مدیریتی را ارائه میکند. با این حال، نباید فراموش کنید که تعداد خدماتدهندگان ابر فراتر از سه فروشنده بزرگ و مطرح بازار هستند. بهطور مثال، Aliyun پیشنهاد شرکت چینی محاسبات ابری علیبابا است، اوراکل و آیبیام نیز خدمات اختصاصی خود را ارائه میکنند. خیلی از استارتآپها به فروشندگان کمتر شناخته شدهای مراجعه میکنند که میتوانند بهتر به نیازهای کاری آنها پاسخ دهند. علاوه بر این، اگر خدماتی که ارائه میکنید محدود به ایران است، بهتر است به سراغ خدماتدهندگان ابرمحور داخلی بروید. با توجه به اینکه بخش عمدهای از سرورهای این شرکتها در ایران میزبانی میشود، در نتیجه با میزبانی خدمات خود روی شبکههای ابری داخلی، به کاربران اجازه میدهید با سرعت بیشتری به خدمات و برنامههای کاربردی شما دسترسی داشته باشند. در نهایت، شما نه تنها باید نیازهای فعلی خود را درک کرده باشید بلکه باید اهداف تجاری خود را مطابق با امکانات استراتژی ابری مطابقت دهید. نیازهای تجاری آینده خود را که خدماتدهنده ابر فعلی قادر به ارائه آنها نیست، مد نظر داشته باشید. یکی از اصلیترین مزایای استراتژی چندابری عدم وابستگی به یک فروشنده است که باعث میشود در صورت لزوم از گزینههای جایگزین دیگر استفاده کنید و به قابلیتهایی که سایر فروشندگان ارائه میدهند دسترسی داشته باشید. با اینحال، چنین رویکردی نیاز به برنامهریزی دقیق و ارزیابی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت کاری دارد.
بدیهی است که استفاده از یک محیط ابری واحد به تیمی با تجربه که اطلاعات دقیقی در مورد راهحلهای ابری دارند نیاز دارد. بنابراین عزیمت به سمت یک راهحل چند ابری به این معنا است که شما به افراد متخصص بیشتری برای نظارت و مدیریت هر یک از جنبههای این فناوری دارید. اگر در تیم فناوریاطلاعات شما تنها مهندسانی هستند که در زمینه کار با آژور مهارت و تجربه دارند، حرکت عجولانه و سریع به سمت استفاده از خدمات AWS بدون جذب نیروی متخصص اقدامی عاقلانه به نظر نمیرسد. به ویژه آنکه AWS پیچیدهترین و کاملترین خدماتدهنده در بازار خدمات ابری است و برای بهرهمندی کامل از ابزارها و اپلیکیشنهای موجود در این زیرساخت به دانش مربوطه نیاز دارد. از اینرو، هنگام تدوین استراتژی چندابری خود باید در هر مرحله با تیم خود در مورد اینکه چه محیطی در ابر مناسب است مشورت کنید. یکی دیگر از جنبههای مهمی که در زمان بهکارگیری راهحلهای چندابری باید به آن دقت کنید فرآیند مدیریت بر روند ادغام و یکپارچهسازی پایگاههای داده با خدمات ابری است. به عبارت دقیقتر، باید استراتژی مدیریت دادههای خود را متناسب با هر محیط ابری آماده کنید، در غیر این صورت با خطر ایجاد سیلوهای داده و پایگاههای دادهای که نمیتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند مواجه میشوید. خوشبختانه، بیشتر ارائهکنندگان خدمات ابری قابلیتهایی در ارتباط با ساخت خوشهها ارائه میکنند تا امکان استقرار و مدیریت پایگاههای روی این بسترها فراهم شود. به همین دلیل به تیمی نیاز دارد که شناخت دقیقی از این معماری داشته باشد. سرانجام، فرهنگ دوآپس برای هر استراتژی موفق چندابری مهم است. محیطهای چندابری تنها برای پیادهسازی زیرساختهای کارآمد استفاده نمیشوند، بلکه هدف تضمین دو اصل تحویل و ادغام مداوم مستمر در هنگام توسعه یک محصول یا سرویس است. برای آنکه مطمئن شوید به بهترین قابلیتها دسترسی دارید و ظرفیتهای متناسب با نیاز و تخصص تیمتان را انتخاب کنید، باید اعضای گروه دوآپس که شامل متخصصان ابر، توسعهدهندگان نرمافزار و مهندسان نظارت بر کیفیت میشود را مشخص کنید.
کنترل و مدیریت هزینهها در حین گذر به یک محیط چند ابری کار سادهای نیست، به ویژه آنکه با گستردهتر یا محدودتر شدن فعالیتهای کاری میزان استفاده شما از خدمات ابری کم و زیاد میشود که افزایش یا کاهش هزینهها را به همراه دارد. در حقیقت، کنترل این هزینهها میتواند به اندازهای دشوار باشد که فروشنده خدماتدهنده ابر ParkMyCloud اعلام کرد شرکتها در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۴ میلیارد دلار برای هزینههای غیرضروری زیرساخت ابر هزینه کردهاند. از منظر صرفهجویی در هزینهها، گوگل کلاود بهترین گزینه است، زیرا قراردادهای انعطافپذیرتری ارائه میکند و در ارتباط با برخی خدمات هزینههای کمتری نسبت به سایر ارائهدهندگان این خدمات از مشتریان دریافت میکند. همچنین قابلیتهای نظارتی کارآمدتری نسبت به رقبا در اختیار مصرفکنندگان قرار میدهد. با اینحال، تصمیمگیری در این زمینه باید بر اساس بازگشت سرمایهگذاری باشد که در ارتباط با استراتژی چند ابری اتخاذ میکنید. در صورت امکان بهتر است از یک متخصص در رابطه با روشهایی که میتواند بهترین مدیریت هزینهها و حداکثر میزان بازگشت سرمایه را دارد مشاوره بگیرید. اگر چنین امکانی فراهم نیست از ابزارهای مختلفی که به شما امکان میدهند در مورد هزینهها برآورد تقریبی داشته باشید استفاده کنید.
هر چه میزان استفاده گزینههای چندابری بیشتر میشود، ارزش سرمایهگذاری روی آن نیز بیشتر آشکار میشود. با ایجاد یک محیط چندابری شرکتهای نوپا و سازمانهای بزرگ میتوانند انعطافپذیری لازم پیرامون قابلیتهایی که به آن نیاز دارند را داشته باشند، در هزینهها صرفهجویی کنند و امنیت دادههای خود را افزایش دهند. با اینحال، شروع یک استراتژی چند ابری کار سادهای نیست و به تحقیق، برنامهریزی و مشاوره با یک تیم فنی متخصص نیاز دارد. با همسو کردن اهداف تجاری با نیازهای ابری خود میتوانید اطمینان حاصل کنید که از سرمایهگذاری چند ابری خود بیشترین بهره را میبرید.
منبع : شبکه
نظرات